TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST

TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST

You need to be logged in to rate pixel art.

 

Pixel Art Details

TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST



user
Title: TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST
Pixel Artist: Helm  (Level 5 Detective :: 9129 points)
Posted: 11/1/2005 10:25
Palette: 64 colors
Statistics:  60 comments    123 faves    0 avatars

unfinished piece I worked on a lot and can't work on anymore. 64 colours, unrefined palette. Pro Motion, endless hours. Fun to work on. Would look quite good finished.

Top Pixel Art - November 2005 (#4)Top Pixel Art - November 2005 (#4)

Discussion

If you would like to comment you will need to be logged in. Register now. It only takes a moment and it's free.


user
King of Spades (Level 1 Gangster) @ 10/20/2014 06:20


user
inep (Level 1 Depressed) @ 9/29/2014 15:16

HAHA!. This is Horgh from Immortal?

Finish it, man!!
5/5

user
Wugabuga (Level 1 Rookie) @ 3/9/2014 07:28

epic


user
Tomekk (Level 1 Rookie) @ 6/7/2013 15:42

beautiful , your imagination is impressive plus top pixeling skills  // huge fan


user
gogglecrab (Level 3 Enforcer) @ 12/13/2012 21:31

 Amazing, 7 years ago..... still a great piece!


user
philippejugnet (Level 6 Hitman) @ 2/5/2012 16:24

=( its unfinished =(


user
HotDog (Level 2 Flatfoot) @ 10/25/2011 08:55

 love this


user
Jabber (Level 3 Private Eye) @ 6/24/2011 12:12

 so metal.


user
arkan-ark (Level 1 Rookie) @ 3/12/2011 03:32

Content removed.


user
fawful (Level 6 Yonkyu) @ 6/27/2009 13:35

Would look VERY good finished.It's pretty ruddy epic as is.

That sky is propper snazzy.


user
altagu (Level 1 Depressed) @ 6/26/2009 11:00

I'm assuming this is some black metal guy.

 

CUZ HE'S FVKKING KVLT IST KREIG!!!! 5/5


user
orenshtiv (Level 7 Ichikyu) @ 6/26/2009 09:28

OMG marlin manson! XDD
or it look's like the one from "the kiss"
[ http://kisscd.20megsfree.com/kissli1.jpg ]


user
Helm (Level 5 Detective) @ 5/30/2009 07:52

Never. Sorry, arkan-ark.


user
arkan-ark (Level 1 Rookie) @ 5/30/2009 06:38

When will you finish this? Cant wait!


user
rabidbaboy (Level 4 Shichikyu) @ 11/10/2008 01:00
I still love this.

user
TheBlackWaltz (Level 1 Depressed) @ 7/25/2008 12:20
Damn, I'd like to see this one finished.

E: wat, didn't mean to post this twice :d

user
TheBlackWaltz (Level 1 Depressed) @ 7/25/2008 12:15
Damn, I'd like to see this one finished.

user
Skurwy87 (Level 6 Made) @ 6/8/2008 16:50
THE BEST BLACK METAL VIDEO. . . EVER!!!

http://pl.youtube.com/watch?v=-VBdAY8eA9w

there was an interview where they stated that it was their bigger fault . . . but I phucking love it!

user
Taikon (Level 3 Stalker) @ 4/7/2008 14:15
True norweggian black metal! Haha, loved it!

user
Shonoby (Level 1 Intern) @ 11/1/2007 20:48
FINISH THIS PIECE I NEED TO SEE HOW U MAKE THE PANTS!

user
B_j0k3r0 (Level 3 Sergeant) @ 10/17/2007 16:00

HELM DAMNIT, FINISH THIS PIECE, ITS STUNNING, REMINDS ME OF YOU ALSO ^^ your avatar on pixelation :)


user
EvolMate (Level 1 Intern) @ 9/1/2007 02:03
Black Metal Must Be! Wow, super art. 5/5

user
skeddles (Level 11 Psychopath) @ 5/19/2007 16:04
That one of the most amazing pixel pieces ive seen. Such a shame its not done.

user
jedzed (Level 2 Flatfoot) @ 4/27/2007 12:21
helm you really do need to finish this so badly lol itll be no.1 in hall of fame for sure lol

user
Presley (Level 1 Seaman) @ 4/26/2007 03:46
Fantastic technique, super smooth and the design is too awesome.

I completely agree with ilkke.

user
iLKke (Level 9 Nidan) @ 3/11/2007 06:06
You should so finish this.

user
The B.O.B. (Level 11 Master Assassin) @ 3/10/2007 19:58
Considering you've had enough asspats, and critiques over this thing, I'm not gonna add much to it. But just to go off topic, I just listened to a couple of their(Immortal) songs. And I must say: Nope, doesn't do it for me. The uh, singer kills it for me. However, I listened to more songs, and I must say, some of the instrumentals were pretty decent. But the singer...just...ugh. I'm still not sold on the black metal scene, that's all I know...
Great piece any how

p.s. Immortal videos are a damn good pick me up, though, thats for damn sure. I could not stop laughing at some of them...

user
Helm (Level 5 Detective) @ 1/31/2007 15:40
Yes, that is Horgh.

user
Skurwy87 (Level 6 Made) @ 1/31/2007 15:09
or maybe that was Horgh? Hmm... corpsepainting, fatness, yea, Horgh; more likely.

user
Skurwy87 (Level 6 Made) @ 1/31/2007 14:45
It's a pity that Immortal has turned out to be mortal... and died.

I bet the original reference was Demonaz (the one who wasn't able to play guitar after some arm injury in 1997), right? ;)

I love it! \m/

user
Soup (Level 1 Rookie) @ 1/31/2007 03:44

How do you do this.

Seriously.


user
vanSchmidt (Level 1 Intern) @ 12/19/2006 22:58
this is so brilliant! AWESOME!

user
Devotos (Level 1 Quiet One) @ 8/10/2006 08:38

Ohh yes!! BLACK METAL!!!
Good light effects!!


user
ryumaru (Level 3 Private Eye) @ 7/14/2006 02:48
sorry for a late post, but if this was ever finished it would easily top most of the demoscene images ive seen. just saying that as you like to reference the demoscene when talking about the limits and acomplishments of pixelart. =)

user
Helm (Level 5 Detective) @ 6/21/2006 13:45
When will it be finished? Never.

user
KLC (Level 1 Intern) @ 6/21/2006 10:30
Wow... lemme know when it's finished! It'll be/It is AMAZING

user
Elk (Level 5 Assistant Manager) @ 6/18/2006 04:46
If it's done, it's the best work of pixeljoint :)

user
jkilla (Level 1 Rookie) @ 6/17/2006 20:26
looks really good!

user
Evilspell (Level 1 Rookie) @ 6/15/2006 09:54
Wow ! Amazing work ... I love it  !!! I'm sure Mr Horgh and the mighty sons of northern darkness are honored

The Might lives on...  \m/ !!

user
GeLO (Level 1 Rookie) @ 6/13/2006 21:57

WOW WOW WOW!!!

I like unfinished!!! I think if you will do it perfect completed it will be boring


user
buloght (Level 6 Hitman) @ 6/5/2006 13:04
WOW! WOW

user
cerealkiller54 (Level 6 Made) @ 6/4/2006 17:53
Looks like a demon...  Scary...

user
Skull (Level 11 CEO) @ 4/8/2006 04:16
Looking amazing so far!

user
Nomade (Level 3 Private Eye) @ 1/4/2006 08:56
Awesom! finish it please =D

user
Skipper (Level 1 Rookie) @ 11/26/2005 21:09
Finish him.


(fatality)

user
lase_s5 (Level 1 Rookie) @ 11/7/2005 09:32
fair play thats pro

user
ZmanZ (Level 1 Private) @ 11/6/2005 18:03
woah..... thats cool, now finish it

user
Helm (Level 5 Detective) @ 11/2/2005 03:34
if it's my best work it's probably because it's the most recent thing I've pixelled and posted here. This summer when I don't have to work all week, I'm going to make a few proper demoscene pics, and you better get ready 'cause I'm going to rock hard.

Thanks for the nice words. B.O.B., do your own crop :P

user
The B.O.B. (Level 11 Master Assassin) @ 11/1/2005 22:10

I don't think so Mr....You get your lazy ass back here and finish this sexy beast or else...Or else I'll tell your mom...yeah, thats right, I went there...

But seriously though, this is too awsome to just be left alone. Probably your best work that I've ever seen to date. But if you truly think that you can't finish it, or just don't wanna, then you can at least crop it all the way too only show the upper body...It's the least you can do for your growing fan base....bitch...


user
pixelblink (Level 9 Federal Agent) @ 11/1/2005 20:08

You are an inspiration to us all dude. I can't even imagine the hours put into this.
One thing gets me though... what's going on with his pants? That big thigny in the middle is confusing to me




of 2

Related & Tags


TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST avatars, TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST icons, TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST pixel art, TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST forum avatars, TRVE MASTERS OF NEBULAR FROST AOL Buddy Icons

Recommended Products

Donate

Want to give some dough back to all those amazing pixel artists? Donations provide prize money for contests, help cover hosting costs and support new initiatives.

Play party games with QuizBash app
Play party games with QuizBash app

Report Problem

If you are going to report an issue with this piece please provide relevant URLs/Images to back up your claim.

Register

If you would like to be a team player why not register? It's quick and easy and you'll be able to comment on, rate and upload pixel art.

Already Registered?