Print Page | Close Window

Frog eater

Printed From: Pixel Joint
Category: Pixel Art
Forum Name: WIP (Work In Progress)
Forum Discription: Get crits and comments on your pixel WIPs and other art too!
URL: https://pixeljoint.com/forum/forum_posts.asp?TID=3336
Printed Date: 18 December 2025 at 3:43am

Topic: Frog eater
Posted By: noonaute
Subject: Frog eater
Date Posted: 10 November 2006 at 5:26pm
Hello.
I am French and I do not speak English. sorry.
If you speak to me, you make sentences simple and short. Thank you for my small brain.
Please
Here my first images in pixel art isometric.
Not basic transparency: normal.
Not much of color: normal.
I does not make dolls but they are right isometric characters with few colors.
But the drawing is undoubtedly not perfect!)

Replies:
Posted By: fil_razorback
Date Posted: 11 November 2006 at 2:31am
//Arrete de dire ça, ils vont croire qu'on mange vraiment des grenouilles >.<

Pour tes persos, c'est un bon début. Quelques critiques :
-Tu as un mis une ligne claire autour de l'ombre sur l'épaule du mec. C'est pas logique du tout en terme d'éclairage
-L'épaule droite de la fille (à notre gauche) est, je pense, trop basse et trop loin du corps.
-Les palettes ne sont pas très interessantes...Par exemple pour le violet, les couleurs claires, foncées et moyennes ne devraient pas avoir exactment la même teinte. Tu as seulement fait varier la luminosité mais il faut aussi jouer un peu sur la couleur en elle meme.
-Je suis pas fan des contours noires mais certains t'encourageront à les garder xD

Sorry for speaking french but that's better for him ;)

Posted By: EyeCraft
Date Posted: 11 November 2006 at 8:01am
What he said .

Hello, welcome to the forum. It will be hard to help you using just simple language.

Posted By: Di0xygen
Date Posted: 11 November 2006 at 9:30am
Je suis daccord avec tout se que razorback a dit.

et aussi je trouve que le probleme majeur c'est la posture, tes personnage n'on aucune personalité, ils sont droite comme des poteau. Surtout la fille, sa position a d'laire relativement tres tres inconfortable.

-------------
c==3

Posted By: Pixel_Outlaw
Date Posted: 11 November 2006 at 12:52pm
...so many unnecessary little wierd letters.

-------------
http://www.shmup-dev.com/forum/">

Date Posted: 12 November 2006 at 6:49am
Originally posted by fil_razorback

//Arrete de dire ça, ils vont croire qu'on mange vraiment des grenouilles
Justement, j'en ai déjà mangé! Grosso modo, ça a le goût de poulet et la texture du lapin.

Tu as un mis une ligne claire autour de l'ombre sur l'épaule du mec. C'est pas logique du tout en terme d'éclairage
Tu as sans doute raison, je vais modifier ça.

L'épaule droite de la fille (à notre gauche) est, je pense, trop basse et trop loin du corps.
Je vais vérifier ça (j'ai une version cubique pour ça). Mais ce n'est pas facile de faire de l"isométrie et d'être réaliste!

Les palettes ne sont pas très interessantes...Par exemple pour le violet, les couleurs claires, foncées et moyennes ne devraient pas avoir exactment la même teinte. Tu as seulement fait varier la luminosité mais il faut aussi jouer un peu sur la couleur en elle meme.
Je vais refaire la mise en couleur mais ils resteront globalement violet

Je suis pas fan des contours noires mais certains t'encourageront à les garder
Justement je vais les garder : ils me servent à détacher les personnages des décors (fait mais pas en ligne)

Date Posted: 12 November 2006 at 7:01am
Originally posted by Di0xygen

je trouve que le probleme majeur c'est la posture, tes personnage n'on aucune personalité, ils sont droite comme des poteau. Surtout la fille, sa position a d'laire relativement tres tres inconfortable.
Sans personnalité? tu es un peu dure, là!
Mais c'est vrai qu'ils sont droit comme des poteaux, mais là c'est volontaire. En fait j'ai des mises en situation dans des décors mais, en poteau, ils ne sont déjà pas crédibles, alors imagine les autres!!!

Date Posted: 12 November 2006 at 7:05am
Originally posted by EyeCraft

What he said .Hello, welcome to the forum. It will be hard to help you using just simple language.
But yes. The proof: there I understood!

Date Posted: 12 November 2006 at 7:09am
Originally posted by Pixel_Outlaw

...so many unnecessary little wierd letters.
...On the other hand there, I does not understand.

Date Posted: 12 November 2006 at 7:30am
@Di0xygen & fil_razorback: could you also write in english so I know what you said...saves repeating things, and whatnot.

@noonaute: If you want to do isometric, you have to make sure you don't draw in perspective. The male is fine, but the female is in perspective, I'll do an edit to show you what I mean:

Blue - apparent perspective
Red - isometric grid & plum-lines
Yellow - expand the body here.

Also: your image has a huge number of colours, make sure you don't save as JPEG at any point.

Date Posted: 12 November 2006 at 10:34am

If you want to do isometric, you have to make sure you don't draw in perspective. The male is fine, but the female is in perspective, I'll do an edit to show you what I mean...
the points yellow in top: I agree. the points red in top: I agree also (fil_razorback says the same thing. also, he don't agree with my choice of colors gradation and colors effects.).
But the perfect woman don't exist: ask them!

Also: your image has a huge number of colours, make sure you don't save as JPEG at any point.

a huge number of colours??? My image is in GIF but I have indeed a small data-processing problem
But you exaggerate a little : you don't eat beans if they are not well aligned, you!!! (joke)
EyeCraft is THE craft eye!!!
I will modify the image for the next weekend...
Thank you...

Posted By: Godslayer
Date Posted: 12 November 2006 at 2:00pm
you don't eat beans if they are not well aligned, you!!!EyeCraft is THE craft eye!!!

I suspect the true joke is much less funny than what you've written.

-------------
Oi.

Posted By: Pieface
Date Posted: 12 November 2006 at 2:01pm
Try adding some dithering onto the image

Date Posted: 12 November 2006 at 5:25pm
Oh, please dont. I dont know why but I think dithering + figures just does not mix.

I think the breasts are too large and incorrectly shaped. They shouldnt be hemispheres like that.

Print Page | Close Window